Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Odnowienie, czy można powiedzieć, pewnego rodzaju rebranding strony internetowej to przedsięwzięcie, które warto dokładnie przemyśleć i rzetelnie zaplanować. Zdecydowanie nie może to polegać na “zmieńmy A i B”, jednak, w trakcie prac, wynika jednak, że zmienić tak naprawdę należy wszystko.
Aby krytycznie i realnie ocenić własne zasoby, zarówno logo, jak i treści na obecnej stronie www, należałoby zadać sobie kilka pytań:
– Czy posiadane logo firmy, jest reprezentacyjne? Czy firma może się z nim identyfikować?
– Czy posiadana witryna idzie z duchem czasu? Czy jest nowoczesna? Czy jej kod jest zgodny z najnowszymi standardami W3Schools?
Czy naniesione treści są wartościowe? Czy zostały one napisane przez wykwalifikowanego copywritera, który dobrał słowa kluczowe, tak by pozycjonowanie było maksymalnie najlepsze?
W zależności od odpowiedzi na powyższe zagadnienia, możemy się decydować albo na całkowitą zmianę strony firmowej, lub na delikatny rebranding.
W kwestii designu, warto dostosować swoją stronę internetową do najnowszych trendów – nie chodzi tu bynajmniej o ślepe podążanie za krótkotrwałą modą, jednak jeśli nasza witryna zbudowana jest w technologii flash, ma wiele gradientów czy muzykę w tle – warto rozważyć radykalną zmianę.
Bardzo ważną kwestią jest także responsywność – jest to absolutny, obecnie mus. Wersja na urządzenia mobilne wpływa nie tylko na czytelność i użyteczność, ale także sprawia, że taka strona będzie w ogóle pozycjonowana, wspierana i indeksowana przez roboty Google. Im wyższa pozycja, tym większe osiągi i lepsze docieranie do klientów, a to jak wiadomo, może przekłuwać się w realne zyski.
Odrębną kwestią jest to, co na starej stronie www zostało naniesione plus funkcjonalności. Obecnie, standardem jest, by na takiej witrynie była interaktywna mapa Google, ikonki do mediów społecznościowych, lub/i formularze kontaktowe. Warto także, zainteresować się tematem sliderów, czy choćby tego, czy aby na pewno maile z formularzy są przesyłane na poprawne skrzynki mailowe.
To samo tyczy się treści – warto poświęcić czas oraz zainwestować w profesjonalnego copywritera, który celnie dobierze stylistykę oraz słowa kluczowe, by nie tylko część graficzna strony prezentowała się spójnie z prezentowaną branżą, ale także warstwa merytoryczna była adekwatna i spójna.