Social selling - co, jak i gdzie?

Social selling – co, jak i gdzie?

Szeroko pojęte social media zawładnęły naszym życiem. Na portalach społecznościowych spędzamy coraz więcej czasu, udostępniając zdjęcia, scrollując tablice, czy szukając inspiracji. Amerykańska agencja marketingowa Mediakix obliczyła, że przeciętny użytkownik przeznacza na te czynności ponad 5 lat swojego życia! To naprawdę sporo!
Specjaliści od marketingu internetowego zauważyli taki sam trend, już kilka lat temu i coraz więcej uwagi poświęcają rozwiązaniom w zakresie social selling. Jak zatem mądrze wykorzystać strategię handlu w social media? Jak przenieść to na własną stronę internetową?

Social selling pozwala na dotarcie do odbiorcy za pomocą social mediów. Dzięki temu może on zostać potencjalnym klientem. Aby tak się stało, firma musi zadbać o swój wizerunek na platformach społecznościowych. Musi także zdobyć informacje o użytkowniku, skontaktować się z nim oraz pozyskać jego dane. Wszystkie te czynniki bezpośrednio wpływają na budowę skutecznej strategii z zakresu działań social selling. Warto zatem zadbać i regularnie prowadzić fanpejdże, profile na wszelkich mediach społecznościowych. Rzetelnie podejście, szybkie reagowanie na wiadomości, komentarze jest tu kluczem, który może otworzyć drzwi wielkiego sukcesu marki.

Działania z zakresu social selling marketing skupiają się na dotarciu z komunikatem do szerokiego grona odbiorcy bez skupiania się na jednostce. Dobrym przykładem są tu fanpage firmowe, za pomocą których promuje się treści, takie jak: artykuły na blogach lub portalach zewnętrznych, infografiki czy video. Dążą one do zwiększenia konwersji, jednak są nastawione przede wszystkim na budowanie wizerunku marki oraz pozyskanie roli eksperta. Materiały te mogą być udostępniane przez użytkowników, którzy, w założeniu, mają stać się ambasadorami marki.

Strategia social sellingu skupia się na samym procesie sprzedaży. Ważne jest zatem, by takie działania były w pełni zrozumiałe i dobrze definiowane w firmie. W zakres działań wchodzi:

– Social surrounding – Tworzenie profilu firmowego, fanpejdża firmy w social media
– Social stalking – pozyskiwanie informacji o kliencie
– Social communication – komunikacja z klientami za pomocą social media

Wszystkie te działania łączą się nierozerwalnie z marketingiem – za obszary te odpowiadają głównie specjaliści od komunikacji, identyfikacji wizualnej oraz za prowadzenie działań sprzedażowych w mediach społecznościowych.