Growth hacking - co to?

Growth hacking – co to?

Growth hacking to technika marketingowa, która polega na ściągnięciu nowych użytkowników na stronę internetową danej usługi. Proces odbywa się bez użycia tradycyjnych form reklamowych.

Growth hacking to technika marketingowa, która polega na ściągnięciu nowych użytkowników na stronę internetową danej usługi. Proces odbywa się bez użycia tradycyjnych form reklamowych. Bardzo często wykorzystywane są rozwiązania innowacyjne, a zarazem tańsze takie jak, np. media społecznościowe. W odniesieniu do obecnych użytkowników technika ta ma na celu utrzymanie ich zainteresowania tak, aby nie zrezygnowali z danej usługi. Celem growth hacking może być maksymalizacja sprzedaży usługi bądź produktu, budowanie zasięgu, wzrost konwersji zakupowych czy rejestracji konta.

Można powiedzieć, że jest to hackowanie tradycyjnego marketingu. Choć growth hacking nie wyklucza płatnej reklamy, to zdecydowanie preferuje metody, wymagające minimalnych kosztów. Aby metody growth hackingowe faktycznie dobrze działały, najpierw musimy mieć oczywiście – produkt. dobry produkt. Jeśli jest faktycznie wartościowy, sam się broni, daje realną wartość i pomaga w rozwiązywaniu realnych problemów, metody tego typu działają niezwykle skutecznie.

Chęć wyróżnienia się na tle społeczeństwa jest niekiedy głównym celem konsumentów w momencie kupowania nowości. Jednak, czy w zaistniałej sytuacji istnieje sposób, by zadowolić miliony ludzi jednym produktem? Rzecz jasna, że wyprodukowanie tylu wersji dobra byłoby niedorzeczne. Zatem jak poradzili sobie z tym problemem growth hackerzy? Wymyślili koncepcję personalizowania wybranych elementów. Bardzo dobry przykład stanowi Coca-Cola, która umieszczając imiona na etykietach butelek, zacieśniła swoje więzi z nabywcami, zyskując zaskakująco wysoki feedback.

Jeśli przedsiębiorca chce odnieść sukces w dzisiejszym świecie, musi być otwarty na ciągłe zmiany i szukanie nowych metod osiągnięcia tego, czego chce. Jeśli marzy o rozwoju swojej firmy powinien postawić na budowanie odpowiednich taktyk działania. Tutaj też pojawia się jedna z ważniejszych różnic pomiędzy growth hackingiem a tradycyjnym marketingiem. Plan hakera wzrostu może odejść daleko od znanych strategii, za to obejmować coś innowacyjnego lub inspirowanego istniejącą już metodą, ale wzbogaconego o autorskie rozwiązania. Szerokie spektrum działań, z tak dużym skupieniem na wzrost, czyni z growth hackera osobę pożądaną w każdej firmie.