Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Nie będziemy się rozwodzić nad szczegółowymi statystykami użyteczności poszczególnych mediów, jednak w ostatnich miesiącach w sieci pojawiło się wiele raportów i artykułów podsumowujących oraz opisujących działania w mediach społecznościowych w 2017 roku, a także tych zawierających prognozy i trendy na rok 2018. Z nich dowiadujemy się między innymi, że „rok 2017 był rokiem Instagrama, a Facebook znalazł się na pierwszym miejscu wśród najszybciej rozwijających się platform społecznościowych i przekroczył liczbę 2 miliardów użytkowników. Rok zaś 2018 jest rokiem wideo i mobile, a wsparcie chatbotów w obsłudze klienta w social mediach stanie się powszechną praktyką.
Tyle w teorii, jak jest w praktyce?
Podczas szkoleń, konferencji wielu przedsiębiorców bezpardonowo przyznaje się, że dane społecznościówki posiadają tylko po to, by od czasu do czasu napisać “coś” (owo “coś” w praktyce oznacza przeważnie cokolwiek, nie do końca przemyślanego, byle było widać jakikolwiek ruch w sieci i nie sprawiać wrażenia, że firma została zamknięta) Co więcej, taką aktywność uważają już za “bycie” w sieci i oczekują rezultatów w postaci pozycjonowania.
Jest to oczywiście bujda i pobożne życzenie nie do końca zorientowanych dyrektorów, którzy pod tym względem zapadli w sen zimowy, gdzieś w okolicach roku 2006. Dlatego też tak ważne jest, by, nie bać się pytać czy zwracać po pomoc do specjalistów.
media społecznościowe to wszelkie technologie internetowe i mobilne, które umożliwiają użytkownikom wymianę informacji, wiedzy, opinii w czasie rzeczywistym. Jest naprawdę wiele możliwości wykorzystywania kanałów social media, od promocji firmy i jej produktów po pozyskiwanie finansowania na jej rozwój. Przedsiębiorcy najczęściej wykorzystują media społecznościowe do:
– Reklamowania produktów lub usług
– pozyskiwania partnerów biznesowych
– obsługi klienta w czasie rzeczywistym
– budowania świadomości marki
– rekrutacji pracowników
I o ile, jako firma nie mamy potrzeby, chęci, umiejętności, zamysłów do wyżej wymienionych, należy się dobrze zastanowić czy w ogóle w takim razie social mediów potrzebujemy. Czy nie lepiej np. Zainwestować w dobrze zaprojektowaną stronę internetową samą w sobie, pozycjonowanie, czy choćby w ciekawy i nietuzinkowy projekt ulotek? Czy naprawdę, jako firma produkująca metalowe złączki do silników wysokoprężnych, potrzebujemy instagrama, facebooka, linkedin’a, snapchata, google+, pinteresta na raz?
Wiadomo, że założenie takich kont to chwila, wrzucenie ikonek na stronę www – także. Jednak prowadzenie takich profili, umiejętne pisanie tekstów, dobór (nie skradzionych z Google’a!) fotografii to temat, niestety – dla specjalisty. Przynajmniej, jeśli wiążemy z taką działalnością jakieś nadzieje i oczekiwania w kwestii pozycjonowania czy budowania rzetelnie marki.