Reklama dźwignią handlu - czyli o nietypowych reklamach

Reklama dźwignią handlu – czyli o nietypowych reklamach

Żeby kampania reklamowa stała się hitem na Facebooku, czasem niewiele wystarczy. Najważniejszy jest oryginalny pomysł - są marki, które zaprezentowały naprawdę ciekawe i świeże pomysły, które stały się już niejako kanonem i są, mimo upływu lat wzorem i inspiracją dla innych, mniejszych firm.

Każdy doskonale wie, że jeszcze dekadę temu było o wiele łatwiej zaistnieć nie tylko na rynku polskim, ale i światowym. Dziś, gdy Internet zdaje się nie mieć końca, ultra szybkie łącza stają się naszą codziennością, we własnym telefonie możemy płacić rachunki czy robić zakupy… jest jeszcze trudniej. Ogrom działań, jakie należy podjąć by w ogóle zostać zauważonym jest niewyobrażalny – bo oto, nie dość, że mamy media papierowe, telewizję, jest także kolejna siła – social media. Portale społecznościowe obecnie wysuwają się na prowadzenie, z racji łatwości prowadzenia kampanii jak i relatywnie łatwości pozyskania potencjalnych klientów.

 

Żeby kampania reklamowa stała się hitem na Facebooku, czasem niewiele wystarczy. Najważniejszy jest oryginalny pomysł – są marki, które zaprezentowały naprawdę ciekawe i świeże pomysły, które stały się już niejako kanonem i są, mimo upływu lat wzorem i inspiracją dla innych, mniejszych firm.

 

Do czego dążymy? – w dzisiejszych czasach nie wystarczy stworzyć chwytliwe hasła czy zagrać kolorami na ekranach telewizorów czy tabletów. Stąd, coraz częściej widzimy nietypowe billboardy z wykrojnikami, czy umieszczone w przestrzeni 3D, czy nawet animowane.  

Coraz częściej widzimy także reklamy inspirowane ochroną środowiska, które przez pozytywny i często charytatywny przekaz oddziaływują podwójnie budując obraz marki w społeczeństwie, jako tej “zielonej”, jako tej “dobrej”.

 

I tak, z duchem czasu poszła skandynawska telewizja Viasat Nature.

By podkreślić realistyczną jakość obrazu, stacja stworzyła „żywy” billboard z mini-karmnikami dla ptaków. Przygotowując kampanię na rynek rosyjski, twórcy chcieli podkreślić realistyczną jakość obrazów zwierząt i natury, jakie kanał transmituje. W ten sposób stacja Viasat Nature stworzyła billboard, który ten realizm doskonale odzwierciedla – na tle gałęzi drzew umieszono prawdziwe mini-karmniki dla ptaków.

 

Idąc w druga stronę – około rok temu, przy Times Square w Nowym Jorku pojawił się wyjątkowy billboard marki Coca-Cola, który od razu przykuwa uwagę. Całość stworzona została z 1760 poruszających się, niezależnych ekranów LED, dzięki czemu obraz wyświetlany sprawia wrażenie wyjątkowo żywego. Wysokość billboardu wynosi ponad 20 metrów, a jego szerokość ponad 12 metrów.