Blokada agresywnych reklam przez Google’a

Blokada agresywnych reklam przez Google’a

Co jakiś czas trafiają do nas różne pogłoski i nowości w świecie IT. Okres inwazyjnych, nachalnych i zazwyczaj niechcianych przez użytkowników reklam jeszcze się nie skończył, ale producent najpopularniejszej przeglądarki internetowej na świecie bardzo chce, by on prędko nastąpił.

Co jakiś czas trafiają do nas różne pogłoski i nowości w świecie IT.
Okres inwazyjnych, nachalnych i zazwyczaj niechcianych przez użytkowników reklam jeszcze się nie skończył, ale producent najpopularniejszej przeglądarki internetowej na świecie bardzo chce, by on prędko nastąpił.

Tym razem Google zapowiedział, że nadchodząca przeglądarka Chrome 71 będzie automatycznie blokowała wszystkie reklamy na stronach, które uporczywie wyświetlają użytkownikom agresywne banery i wyskakujące okna prowadzące do podejrzanych usług lub prób oszustwa. Właściciele witryn będą mieli szansę na dostosowanie się do standardów wymaganych przez Google.

Przeglądarka Chrome w wersji oznaczonej numerem 71 została zapowiedziana przez Google na początek grudnia br. Producent ujawnił, że zostanie w niej zastosowany dodatkowy mechanizm pomagający w chronieniu użytkowników przed agresywnym przekazem reklamowym.

Chodzi o strony internetowe, które notorycznie zamieszczają u siebie banery lub wyskakujące okienka wprowadzające w błąd użytkowników. Dotyczy to np. reklam, które po wejściu z nimi w interakcję powodują wyświetlanie kolejnych okien, fałszywych komunikatów lub nowych stron internetowych. Google zapowiada, że Chrome 71 będzie na wspomnianych stronach automatycznie blokował wszystkie zamieszczane tam reklamy utrudniając właścicielom zarabianie pieniędzy.

Według planów w nadchodzącej przeglądarce będzie funkcjonowała dynamicznie uzupełniania baza stron nie spełniających oczekiwanych przez Google standardów. Właściciele takich witryn po dodaniu do bazy będą mieli 30 dni na wycofanie z nich irytujących i mylących dla użytkownika elementów. Producent zaznacza również, że domyślnie włączony filtr internauta będzie mógł w każdej chwili wyłączyć jeśli uzna jego działanie za zbędne.

Google wysyła jasny sygnał: Jeżeli jesteśmy administratorami jakiejkolwiek strony www: możemy sprawdzić w Google Search Console, czy nasza witryna nie narusza zasad. Mamy na to jeszcze trochę czasu przed grudniem i premierą Chrome 71: wtedy nastąpi przejście na agresywniejszą formę rozprawiania się z nieuczciwymi wydawcami. Każdy webmaster po znalezieniu na stronie inwazyjnych reklam będzie mieć 30 dni na pozbycie się ich ze strony – po tym okresie wszystkie reklamy będą już blokowane domyślnie.