Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Od razu prostujemy – personą nie jest nasz klient!
Persona to… klient naszego klienta. Czyli jest to osoba, dla której realnie tworzymy stronę www czy aplikację. Mamy tu na myśli idealnego odbiorcę, który nie tylko będzie oglądał naszą kreację, ale i skorzysta z usług klienta, czy kupi jego produktu. Im dokładniej będziemy w stanie opisać personę, tym łatwiej stworzymy to, czego tak naprawdę grupa docelowa potrzebuje.
W wielkim skrócie: dajemy korzyści na miarę potrzeb. Mając obraz persony, możemy przemawiać jej językiem, znaleźć korzyści, które są dla niej ważne.
Jeśli przykładowo, znamy wiek grupy docelowej czy jej status materialny, bez problemu dobierzemy tak język materiałów na stronie internetowej, by był zrozumiały, a rodzinom wielodzietnym zaproponujemy produkt w wersji ekonomicznej, a nie premium.
Jeśli wiemy do kogo piszemy, łatwiej będzie nam stworzyć coś, co zainteresuje naszego potencjalnego klienta – można wtedy łatwo ustalić zagadnienia, które będą ciekawe, pomocne i wartościowe. Przykładowo, na portalu dla nastolatek nie będziemy pisać recenzji najnowszych modeli odkurzaczy, a na klinice medycyny estetycznej, nie będziemy opisywać leczenia zmian onkologicznych.
Persona jest odzwierciedleniem naszego klienta. Ma swoje potrzeby i upodobania, które cały czas ewoluują i się zmieniają. Persony mają także to do siebie, że zmieniają zdanie, wybierają usługi/produkty konkurencji i szukają innowacji i powiewu nowości. Oczywiście, jest także część takich osób, które są stałe w swoich wyborach, przywiązują się do danej marki i do przysłowiowej grobowej deski deklarują chęć kupowania od jednej firmy.
Ważne by oba typy persony umieć do siebie przekonać – staramy się przywiazywać do danej firmy klientów, zyskać ich zaufanie – głównie poprzez zawieranie odpowiednich informacji, szybkie i sprawne rozwiewanie wątpliwości. No i najaważniejsze – nie możemy dopuścić do sytuacji w której persona się znudzi – czy to naszymi usługami czy sposobem prezentacji oferty.
Dobrze jest także mieć jakikolwiek feeback od persony, że stworzona kreacja, treści spotykają się z aprobatą i uznaniem – dzięki temu możemy tworzyć treści trafiające w 100% w oczekiwania grupy docelowej. Liczba odtworzeń, kliknięć i lajków będzie dla nas dodatkową motywacją i siłą napędową, by tworzyć jeszcze lepiej, więcej i szerzej.
Wszystkie te powyższe dywagacje sprowadzają się do jednego: persona jest najważniejsza. Warto o tym pamiętać i zawsze z tyłu głowy mieć “co na to persona…?”