Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Czy kiedykolwiek zastanawiałeś się jakby wyglądała Twoja strona www, gdyby… była bez zdjęć? Zero fotografii, zero rastrów. Jakie byłoby prawdopodobieństwo, że potencjalny klient zostałby na takiej witrynie i zainteresował się Twoją ofertą i dokonał zakupu…?
Na szczęście obecnie wcale nie trzeba się takimi sprawami przejmować. Szybkość łączy internetowych, nie tylko na domowych pecetach, ale i w najprostszych smartfonach jest na tyle zadowalająca, że możemy odtwarzać płynnie nie tylko skomplikowane animacje w java script ale i całe filmiki.
Są jednak strony internetowe, które zdjęć nie posiadają w ogóle. A mimo wszystko łapią za oko, są ciekawe i mają swój niepowtarzalny styl. Co je wyróżnia?
Po pierwsze: gra kolorami. Przeważnie są także mocno okrojone kolorystycznie, na zasadzie jasny-ciemny (black&white) ciepły-zimny. Takie naprzemienne u umiejętne poruszanie się po palecie barw może zastąpić niejedną barwną fotografię. A przy tym nadać odpowiedniego klimatu i scenerii dla słowa pisanego.
Po drugie: typografia. To tak naprawdę ona gra tu pierwsze skrzypce. W dzisiejszym świecie IT, gdzie w zasięgu ręki mamy niezliczoną ilość krojów fontów do wyboru, a także, niekiedy nawet tworzenie swoich własnych (należy wtedy pamiętać o implementacji takowych do kodu strony oraz, by nasz krój posiadał polskie znaki, jeśli oczywiście posiadamy polskojęzyczną wersję naszej strony www.) potęga typografii jest praktycznie tak wielka, jak i samych zdjęć.
Dodatkowo, mając na podorędziu najnowsze standardy kodowania. Dzięki którym możemy umieszczać animowane napisy (i nie chodzi o archaiczny znacznik HTML “marque” 🙂 ) .
Czy kształty liter w tle, scrollujące się, blurrujące czy podążające za kursorem myszki – fotografia niekiedy uchodzi za wręcz zbędną.
Tak naprawdę cały czas za mało firm posiada estetyczne, minimalistyczne i po prostu ładnie osadzone strony www.
Czy to sklep internetowy, blog, czy wizytówka firmowa – do każdej branży można tak dobrać liternictwo.
Kroje oraz kolorystykę, by naturalnie wiązała się z samą branżą jak i cieszyła oko swoją formą.