Monitoring internetu - dla kogo?

Monitoring internetu – dla kogo?

Zbieranie i analizowanie głosów użytkowników, pozwala na optymalizowanie działań, ustalanie realnych celów marketingowych, poznanie grupy docelowej i opinii potencjalnych klientów, a przede wszystkim zrozumienie i pozyskanie odbiorców. Kto powinien korzystać z monitoringu internetu? Dla kogo będzie on miarodajny, a komu więcej może napsuć nerwów i wizerunku niż pomóc?

Wszyscy, wykorzystujący monitoring internetu mają jeden cel – stworzenie silnej i cenionej marki, najlepiej w możliwie krótkim czasie.

Kto więc korzysta z monitoringu internetu?

1. Researcher – dla nich interesujące są wszelkie zjawiska zachodzące w Internecie, które wykorzystują funkcje analityczne. Z kolei stratedzy marketingowi, w oparciu o dane z monitoringu, rekomendują kanały dotarcia i działania taktyczne w zakresie planowanych kampanii marketingowych.

2. Brand managerowie – na podstawie raportów okresowych mierzą efekty działań prowadzonych kampanii, sprawdzając m.in. liczbę notek, zasięgi publikacji, a przede wszystkim postrzeganie marki w sieci i pozycję jaką dana marka zajmuje w świadomości odbiorców.

3. Specjaliści Social media – czyli osoby prowadzące i koordynujące działania na wszelkiego rodzaju mediach społecznościowych – od Facebooka, Instagrama po Twitter. Ich zadanie to wykorzystanie każdej okazji dla przedsiębiorstwa na zaistnienie w sieci. Alerty krytyczne z monitoringu pozwalają im reagować na kryzysy i działać w czasie rzeczywistym.

4. Specjaliści do spraw internetowej obsługi klienta udzielają się na bieżąco, odpowiadając na pytania i wątpliwości internautów, dotyczące marki. Udzielają rzetelnych odpowiedzi online oraz rozwiązują problemy klientów.

5. Sprzedawcy – działają głównie na zasadzie poszukiwania fraz wyrażających intencje zakupowe. Włączając się w rozmowy na tematy związane z określonymi produktami lub usługami, mogą bowiem przedstawić własną ofertę.

6. Blogerzy – publikują treści, zawierające słowa kluczowe, a poprzed feedback swoich odbiorów mogą także docierać do nowych czytelników.

Możliwości monitoringu internetu są w zasadzie niewyczerpane, a pomysłów na praktyczne zastosowania przybywa cały czas.