Interaktywne infografiki - sposób na komunikację z klientem?

Interaktywne infografiki – sposób na komunikację z klientem?

Infografiki już od dłuższego czasu są ważnym elementem strategii content marketingowej. Coraz więcej firm, promując swoje usługi dostrzega potencjał tych kreacji graficznych, które w przystępny sposób przedstawiają odbiorcy różnorodne informacje. Również internauci pokochali tę graficzną formę przedstawiania treści, która oddziałuje na pamięć i wyobraźnię w większym stopniu niż zwykły, czysty tekst.

Już od kilku lat widzimy, że trend visual content marketingu jest coraz bardziej popularny i coraz chętniej wybierany przez klientów. Treści wizualne nie mogą być już atrakcyjne jedynie z definicji czy po prostu ładne, one muszą być WOW! Ich wizualna atrakcyjność musi znajdować się na najwyższym poziomie. To gwarantuje sukces marki.

Na przestrzeni kilku lat, gdzie ewoluowały mocno infografiki, mówiono, że bywają one martwe. Dlaczego?
Po pierwsze, przeładowane treścią (nawet nie tekstem!) infografiki w postaci jednego obrazka, scrollowane w nieskończoność, są zupełnie nieprzyjazne w odbiorze dla osób, które korzystają z urządzeń mobilnych, a jak wiemy z niemal każdego raportu z końca 2014 roku, tych osób jest ciągle więcej i więcej.

Po drugie, statyczne infografiki nie dają możliwości dialogu. To jednostronna rozmowa, monolog marki, na który odbiorca odpowiedzieć może jedynie udostępnieniem lub zamknięciem okna przeglądarki.

Po trzecie, żeby poruszyć współczesnego internautę, trzeba pokazać mu coś… ruchomego! Dotykowe ekrany zachęcają do interakcji, chcemy przesuwać, powiększać, obracać, wybierać, przeglądać, poznawać, dowiadywać się więcej, a temu wszystkiemu sprzyjają interaktywne infografiki. Takie też obecnie tworzymy strony internetowe – ruchome, pływające, interaktywne – czyli takie, które generują jakieś zainteresowanie, zmuszają do klikania, powiększania, przeciągania elementów. Wszystko to składa się na to, że potencjalny klient, zaintrygowany naszą witryną, sięgnie dalej – skorzysta z naszych usług, czy zamówi nasz produkt. I o to chodzi! 🙂