Physical Address
304 North Cardinal St.
Dorchester Center, MA 02124
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Blog poświęcony tematyce Identyfikacji wizualnej
Dziś pokazujemy pewien… eksperyment, który może być inspiracją nie tylko dla grafików i managerów, także dla klientów – dobrze jest poruszyć wyobraźnię i spróbować stworzyć własne logo w wersji… responsywnej!
Logo, jako znak firmowy, już dawno przestało być pojedynczym, niezmiennym znakiem. Tak jak i marka, tak i jej znak musi się dostosowywać do zmienności mediów.
Eksperyment, który można zobaczyć na responsivelogos.co.uk, jasno i przejrzyście pokazuje tę adaptację.
Twórca, Joe, na jednej stronie www umieścił 16 bardzo znanych znaków: Coca-Coli, Coco Chanel, Nike, MTV, New Balance, Aston Martina, Heinza, Lacoste, Bang&Olufsena, Walta Disneya, Levis’a, Guinessa, Victorinox, Kodaka, Warner Bros i Heinekena. Światowa czołówka, którą znają wszyscy.
Trik polega na tym, że wszystkie logo udostępniono na stronie w wersji responsywnej. Znaczy to, że możemy zobaczyć, jak się one zmieniają wraz z malejącym polem ekspozycji – wystarczy zmniejszać wymiar okna przeglądarki i obserwować, jakim uproszczeniom poddawane są znaki wszystkich tych marek. Pouczające!
Warto, projektując logotyp swojej firmy, mieć kilka używalnych i akceptowalnych przez księgę znaku wersji loga, które będą właśnie takimi “mobilnymi” wersjami. Wyobraźmy sobie teraz pełny znak Coca Coli na ekranie małego smartfona. W otoczeniu innych elementów, typowych dla strony www – tekstów, mediów innych znaków – takie logo stałoby się totalnie nieczytelne i tylko nasza świadomość i pamięć fotograficzna dałyby radę rozpoznać o jakie logo chodzi. W przyadku wersji responsywnej – mamy 100% pewności że marka naszej firmy zostanie poprawnie rozpoznana przez 100% odwiedzających.